Long Time

Da er mellom sessongen avsluttet hvor desverre bare har vært fokus på styrke. Jeg kan unnskylde meg å si at det er pågrunn av påkjørsel, men det ville være løgn. Årsaken er at jeg ville bli stor eller litt større. Skole har også tatt mye tid.  Men nå er jeg i gang med å gjøre meg ekstra klar for sessongen på ski. Nytt av utstyr: pulk (nå kan jeg bruke sønnen min som ekstra vekt, eller som flaskebærer), nye klassiske felleski. Ski sessongen begynner allerede nå til helgen med skøyting og litt pulk. Må få litt feeling på hvordan det er å skøyte med krabaten bak meg. 

Treningsopplegg i 4 uker fremover

Uke 1:  

  • Bryst styrke 30 min
  • Løpe 5k med intervaller
  • Biceps, triceps og mage 45 min
  • Løpe så langt jeg kan på 30 min
  • Core trening, hele kroppen
  • Ski med pulk, skøyting
  • Ski tur med intervaller 16 km. 

Uke 2: 

  • Løpe 10k med intervaller
  • Generelt styrke fokus på overkropp
  • Core hele kroppen
  • Løpe 5k med intervaller 1min hver 10 min
  • Bein og rygg
  • Ski med pulk
  • Lang tur

Prosessen gjentas de neste 2 ukene. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *